Re: jaka plyta glówna do Athlona64 3000+, DDR 400

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Thu 04 Dec 2008 - 18:31:45 MET

Lukasz W. pisze:
> [...]
>
> Pod ten Socket 754 dostepne sa na rynku przykladowo tansze plyty z:
> - FSB 800MHz - np. Asus K8V-X SE,
> http://pl.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=790&l1=3&l2=14&l3=67&l4=0
>
> - FSB 400MHz - np. MSI MS 7010,
> http://www.allegro.pl/item491854727_nowa_plyta_glowna_juz_za_69_zl_f_vat_gw.html
>

> Wszystkie te plyty obsluza ww pamiec RAM, grafike, HDD, procesor, jednak
> mam pytanie o roznice w wydajnosci tych zestawów.
>
> Procesor ma HyperTransport 800MHz wiec rozumiem ze montujac go na plycie
> z FSB (HT) 400MHz zwolni do tych 400MHz na magistrali co nie nastapiloby

Źle kombinujesz. HT to nie jest FSB. FSB masz na tych płytach
standardowo 166MHZ lub 200MHZ. (autor tej aukcji powyżej bzdury wypisał
w opisie moim zdaniem) I twój procek tez tak będzie pracować. HT 800
procesora to jest uzyskane poprzez pomnożenie 4x200MHZ, a to że pamięć
jest niby 400MHz to jest po prostu kwestia DDR czyli Double Data Rate,
taktowanie na obu zboczach sinusoidy, czyli (2x200MHH). (DDR =
podwojenie tempa przesyłu danych),a tak naprawdę RAM tam pracuje na 200 MHz.
Dobre płyty w sumie wybrałeś, będą działać. Ja jednak na twoim miejscu
wybrałbym lepszą i wydajniejszą płytę główną z lepszym chipsetem nvidia
nforce3, np Gigabyte K8NS, albo inną markową. Ceny bardzo podobne.

> Pamiec i tak pracuje na 400MHz wiec nie ma to dla niej wiekszego
> znaczenia...
> Czy roznice o ktorych pisze beda zauwazalne czy raczej nie zawracac
> sobie glowy i kupic plyte z HyperTransport 400MHz??

HP 400MHz? Chyba nie rozumiesz tych pojęć. Daj sobie spokój z tym HP, po
prostu kup jakaś płytę obsługującą twój CPU, a HP 800 sobie CPU i płyta
ustawią automatycznie.

> Jaka plyte polecalibyscie do takiego zestawu??
> Uprzedzam ze wymiana procka, RAM-u nie wchodzi w gre.
> Musze dokupic tylko plyte w miare tania.

Przykład pierwszy z brzegu:
http://www.allegro.pl/item495523694_gigabyte_ga_k8ns_rev_1_1.html
Miałem kiedyś taką płytę, miodzio była.
I dokup sobie jeszcze jeden moduł RAM 512MB tzw. DDR-400 - przyda Ci się :-)

--
pozdrawiam
STranger