Re: windows 32 bit i 4 GB RAM

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Wed 03 Dec 2008 - 17:15:41 MET

Mariusz Kruk pisze:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dawid"
>
> No to napieraj, niebredzący człowieku, jak w czterogibibajtowej
> przestrzeni adresowej odwzorujesz 4GiB RAM, pamięć kart graficznych,
> pamięć zarezerwowaną dla urządzeń PCI itede itepe.

                RAM
                 /
GRAM-GPU-Chipset
                 \
                 CPU

Schemat prowizorka.
Wyjaśnij, w jaki sposób procesor lub chipset może coś zaadresować w
pamięci graficznej? To GPU decyduje o adresacji. W skrócie GPU "mówi" do
chipsetu weź te dane umieść w pamięci, chipset do procesora, jak
umieścić i gdzie. Potem procesor do chipsetu - daj dane do GPU niech z
nimi coś zrobi, GPU bierze, wrzuca sobie do GRAM obrabia i przesyła
znów. Na dobrą sprawę ani CPU ani chipset nie wiedzą ile RAM ma do
dyspozycji GPU, to GPU tym zarządza.
A może ty masz grafiki które używają RAM? Te turbocache czy jakoś tak?
Nie pamiętam już. Chipset i procesor gówno obchodzi ile RAM ma do
dyspozycji GPU, najwyżej GPU powie, daj mi kawałek danych, a potem
kolejny kawałek. Bardziej schematycznie nie mogłem tego opisać.