windows 32 bit i 4 GB RAM

Autor: Marek <marek-grupy_at_gazeta.pl>
Data: Mon 01 Dec 2008 - 21:59:20 MET

Składam (właściwie złożyłem, jeszcze pracuję na pozyczonych pamięciach)
nowy komputer i zamierzam wstawić do niego 2 kości 2 GB RAM (w dualu). Mam
legalny windows XP, ale 32 bit. I teraz problem: jak ten windows będzi
epracowął z 4 GB Ram. Wiem, że fizycznie zaadresuje 3.25 GB, a reszta bęzie
dostepna tylko dla systemów 64 bitowych=kiedyś w przyszłości windows 7.
Na teraz chcę się cieszyć stabilną praca 32 bitowego XP. Czy te 4 GB będa
(z poprawką na ilość możłiwa do zaadresowania) pracowac stabilnie, czy może
lepiej kupić 2 kości 1 GB i dwie 0.5 GB, by nie zmusząc windows do
gimnastyki na granicy możliwości ? Błem pewny tych 4 GB, ale kolego
rozszerzył pamięć do 4 G i wydaje mu się, że komputer zwolnił: nie wiem, co
o tym sądzic.

Moja płyta to gogabyte z chipsetem P35.