Laptop i backup danych oraz systemu.

Autor: Piotr Szewczyk <petros_at_usun-to.irc.pl>
Data: Mon 01 Dec 2008 - 02:49:21 MET

Witam.

Posiadam laptopa HP Pavillion z dyskiem 250gb. Komputer posiada osobną
partycję "Recovery", mam też osobno nagrane "DVD Recovery". Problem
polega na tym, że funkcja recovery w laptopach HP przywraca fabryczny
obraz systemu i partycji kasując przy tym wszystkie osobiste pliki
użytkownika. Pomyślałem, że dobrym rozwiązaniem będzie dokupienie
zewnętrznego dysku na USB o takiej samej wielkości jak dysk w laptopie i
np. raz na tydzień zgrywanie całej zawartości dysku laptopa przy pomocy
programu typu "Ghost". Dzięki temu będę miał backup ważnych plików
osobistych jak i możliwość szybkiego przywrócenia systemu po awarii.

Zastanawiam się nad zakupem:

http://www.agito.pl/seagate/seagate-freeagentgo-st902503fgd2e1-rk-srebrny-250gb-8mb-usb-20.951.335767.html

Czy to dobre rozwiązanie? Jak działa opcja "automatyczny backup" w
takich dyskach? Czy program Ghost potrafi odczytać obraz partycji o
wielkości ~250gb i to z zewnętrznego dysku USB? Jest jakaś tańsza
możliwość?

--
* Piotr 'petros' Szewczyk.
* Know your Body - Know your Mind.