Re: Szukam cichego dysku twardego

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sun 30 Nov 2008 - 18:15:17 MET

Dnia 30.11.2008 Shooter <shooter@wywalto.op.pl> napisał/a:

> Montowałem Seagate 250GB w jakimś kompie i było ok, bez jakichś ćwierkań :)

Jeśli jest to to "ćwierkanie" o którym myślę, to jest to cecha danego
egzemplarza. Na ponad 150 dysków Seagate jakie przeszły przez moje ręce,
tylko jeden wydawał z siebie takie odgłosy. Była to 200 lub 250GB.

Natomiast mam bardzo poważne zastrzeżenia do dysków Seagate >=500GB.
W ciągu niespełna 3 miesięcy, 4 z nich wróciły do reklamacji.
3 z nich (właśnie 500GB) miały badsektory, jeden (750GB) nie miał
badsektorów, ale przycinał się przy czytaniu i zgłaszał błędy DMA
w SMART. A łącznie dysków >= 500GB przez moje ręce przeszło ok. 15 sztuk.

Natomiast jeśli jest to wadliwa cała partia dysków, to będę miał poważny
problem na co się przesiąść. Dyski pozostałych firm, to szmelc i pada
masowo. Te były jeszcze najsolidniejsze i najmniej awaryjne (<=320GB).
Może na jakąś inną serię Barracudy się przesiądę, np: ES.2

> Spróbuj odkręcić dysk od obudowy i położyć na czymś obok co nie
> przeniesie drgań.

Owszem, drgania mogą być i od obudowy, ale u mnie dyski zawsze leżą
na podłodze :)

Do autora:
Z cichych serii to są Seagate HD Pipeline. 500GB ma 21/24dBA (idle/perf).
albo 320GB, co ma tylko 19/23dBA.
Dla porównania Barracuda 7200.11 500GB i 750GB mają po 28/37dBA.
Ktoś polecał Samsunga F1 640GB, który ma 27/29dBA
Ktoś inny WD GreenPower, co ma 24/25dBA.

Generalnie, to pobiegaj po stronach producentów i sprawdź która seria
jest akceptowalnie cicha (bo cichość jest względnym pojęciem).

Jacek