Jaki sprzęt do domu i obróbki grafiki

Autor: pentaprism <pentaprism.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 Nov 2008 - 16:22:29 MET

Witam,

Planuję w najbliższym czasie kupić nowy komputer, ale nie bardzo wiem, jakie
bebechy wsadzić do środka.
Sprzęt ten będzie używany do przeglądania sieci, pisania programów (eclipse),
obróbki zdjęć (lightroom, photoshop), a od czasu do czasu do grania w starsze
gierki.

Zależy mi na cichej pracy całego zestawu. W obecnie używanym komputerze mam
zasilacz Topower 350W, do tego Athlona XP2100 wraz z Thermalight XP-90 z
cichym, wolnoobrotowym wiatrakiem i chciałbym aby nowy sprzęt nie był
głośniejszy niż stary.

I mam teraz dylemat co wybrać:
Procesor: zależy mi na dobrym współczynniku moc/zużycie prądu.(<=1000PLN)
Płyta główna: ma oferować stabilną pracę, dobre osiągi, oraz chłodzenie
pasywne. Dodatkowo ma wspierać Vistę64bit.(<=500PLN)
Pamięć: 2x2GB, ale nie mam pojęcia, jakich pamięci mam szukać, zależy mi na
jakimś optimum pod względem wydajności i ceny.
Karta graficzna: pasywne chłodzenie, dwa wyjścia DVI, co najmniej
GF7300.(<=300-400 PLN)
Zasilacz: ma być cichy, i porządny. Kalkulator znaleziony w sieci
(http://zenfist.pl/kalkulator-mocy-zasilacza-moc-zasilacza-news-151.html)
pokazał, że markowy 350W zasilacz powinien obsłużyć taki zestaw, nawet po
podłączeniu 3 dysków twardych. Można ufać w poprawność tych wyliczeń, czy to
jakieś bajki są?
Sprzętu nie zamierzam podkręcać.

Podane przeze mnie ceny raczej są nieprzekraczalne chyba, że znajdzie się
jakiś ciekawy produkt lekką przekraczający daną kwotę.

--
Pozdrawiam
pentaprism