Pomóżcie w doborze sprzętu - CPU i karta graf.

Autor: __Maciek <i80c586_at_cyberspace.org>
Data: Fri 28 Nov 2008 - 11:14:24 MET

Witam.

Jako że nie jestem zbyt biegły w dzisiejszym sprzęcie (moja biegłość
zatrzymała się ok. Pentium 200 i S3 Virge ;-) ), prosiłbym Was o pomoc
w doborze procesora i karty graficznej do domowego komputera.

Przewidywane zastosowania komputera:

- Typowe programy biurowe (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny itp.)

- Projektowanie płytek drukowanych, pisanie programów na
mikrokontrolery.

- Oglądanie filmów

- Edycja grafiki

- Edycja wideo z DV o standardowej rozdzielczości (bez cudownych
efektów, proste cięcia i czasem jakaś roletka ;-) ).

- Gry. Z grania to ja już właściwie wyrosłem, ale lubię od czasu do
czasu pojeździć symulatorem MaSzyna, byłoby fajnie gdyby działał bez
skoków nawet z włączoną siecią trakcyjną ;-).
W zasadzie to najbardziej lubię gry 3D, ale moja znajomość ich
zatrzymała się w czasach DN3D, Blooda i temu podobnych.
Nie jest to jednak zastosowanie najważniejsze i komputer nie musi być
"super" w tym temacie. Wystarczy że będzie w miarę dobry.
W sumie cholera wie czy po zakupie szybkiego kompa mi się coś nie
odmieni i znowu nie zacznę grać, ale nie przesadzajmy... ;-)

A teraz do rzeczy, zdecydowałem się na płytę Asusa P5GC, bo ma 6 złącz
PCI i dwa RS-232. Planuję powkładać trochę do tego komputera -
kontroler SCSI (streamer, skaner), kontroler FireWire (zrzucanie
materiału z kamery), karta telewizyjna, jakaś lepsza karta dźwiękowa i
chciałbym mieć jeszcze wolne sloty.
RSy też się przydadzą, do podłączania różnych programatorów, urządzeń
prototypowych itp.

Zatem jaki procesor powinienem wybrać?

Skłonny jestem wziąć Core 2 Duo 2,66 GHz (ok. 500zł to maks. ile mogę
na niego wydać), ale może jakiś tańszy spełnia Waszym zdaniem moje
wymagania? A może jednak nie warto oszczędzać?

Co z kartą graficzną? Widzę że jest ich od metra i trochę. jeżeli by
można to proszę o doradzenie którejś sposród tych:
http://www.znak.pl/index.php?cid=143
Cena do 200-250zł. Byłoby fajnie gdyby miała TV-out (zwykły wystarczy,
zakupu telewizora HD raczej w najbliższych latach nie planuję).

Zasilacz mam Chieftec 450W, z tych starszych dobrych Chiefteców, chyba
powinien wystarczyć?

Z góry wielkie dzięki za przebrnięcie przez mój post i ew. pomoc.

--
RUN"
Press PLAY then any key: