miganie LCD

Autor: yorgus <yorgus_at_terramail.pl>
Data: Mon 24 Nov 2008 - 13:41:51 MET

Czesto tutaj ludzie pisza na temat o ile lepsze sa monitory LCD od
CRT. Proponuje prosty eksperyment - wziasc apaarat (ja wzialem canona A720IS
z softem CHKDK) i ustawic czas naswietlania na powiedzmy 1/200 oraz obserwowac
swiecacy niepelna jasnoscia monitor LCD.
Z ciekawosci sprawdzilem w ten sposob monitor LG 1953 i laptopa w ACER 1642Wlmi.
Szczeka mi opadla. Acer miga kolo 30Hz (efekt migania zanika po ustawieniu w aparacie
czasu 1/30s) podczas gdy LG tak kolo 120Hz. Jak widac mit o niemigajacych LCD mija
sie z prawda. Ciekawy jestem jak to wyglada u innych, tzn w lepszych laptopach
np IBM /lenovo i w porzadniejszych monitorach.
Z aparatu korzystamy na ustawieniach recznych i przyciskamy lekko przycisk spustu
aby elektroniczne kluczowanie czasu dzialania CCD dzialalo.

--
pozdrawia
	yorgus