Re: Jak przetestować dysk ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 24 Nov 2008 - 10:28:00 MET

> przypominam ze raid nie chroni przed awaria systemu
Wiem. Jako to, że dane na tych dyskach nie będą modyfikowane za
często lepszym wyjściem dla mnie byłoby zamiast mirrora
raz na kilka miesięcy zrobienie kopi na drugim dysku i do szafy z nim.

Odpowiadając na następną uwagę - szafa nie w tym samym pomieszczeniu
tylko w zupełnie innym domku - niestety miasto to samo.

I ponownie wraca moje pytanie na metody "wygrzanie" dysku.
Jednym sposobem jaki mi przychodzi do głowy to zapisanie całej
powierzchni dysku kilka razy - kurcze trochę mi to zajmnie - dysk 1,5TB
Przydałby się programik w stylu MemTesta, który zapisałby cała
powierzchnię hdd jakimś wzorkiem i sprawdził jego poprawność.