Re: Jaki projektor do kompa?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 23 Nov 2008 - 22:16:59 MET

Piotr pisze:
> Chcę kupić projektor do kompa, w celu wyświetlania prezentacji, głównie dla
> 15-30 osób. Raczej nie przewiduję innych zastosowań. Miejsca różne, czasem
> da się zasłonić okna, czasem nie, więc ważne byłoby, aby miał dosyć mocną
> lampę. Rozdzielczość 1024x768.
> Czytam oferty na Allegro i nie wiem co wybrać, nie mam żadnego
> doświadczenia z projektorami, czy moglibyście polecić jakiś model, tak do
> 2000 zł?
Nie podam konkretnego modelu ale:
Patrz na jasność ANSI - 2000 lumenów to troszke mało na jasne
pomieszczenie, a 3300 w jasny słoneczny dzień też nie jest czytelne, no
ale na więcej w tym przedziale cenowym nie licz. Moc lampy i jasność nie
są wcale "w parze" - bywają projektory o tej samej mocy lampy a różnych
jasnościach.
Warto też zaznaczyć że różne projektory mają różne możliwości korekcji
"trapezoidalności" obrazu (gdy stawiasz projektor niżej niż obraz lub
rzucasz obraz pod kątem)