LCD 20" i za duzy pulpit przy 1680x1050

Autor: czarny <mystique_at_free.art.lp>
Data: Fri 21 Nov 2008 - 20:34:42 MET

Witam.
Posiadam 20" LCD Samsung 2043 nw, karta grafiki to Radeon HD2600 PRO.
Na rozdzielczości 1680x1050 obraz pulpitu jest wiekszy niż sam
ekran. Skutek: przesuniecie myszką na skraj ekranu (w lewo, w prawo, w
gorę czy w dol) powoduje przesuwanie się pulpitu w odpowiednim kierunku.
U mnie ten objaw wystepuje raz na kilkanaście odpaleń kompa. Restart
kompa zazwyczaj pomaga.

Ciekawostka: w pracy, parę dni temu, kupiłem kompa z monitorem LCD
Samsung 22" i karta Radeon 2400. Niestety, objaw ten sam! Z tą
różnicą ze restart kompa nie pomaga, obraz w 1680x1050 od początku jest
za duzy i nic nie da się z tym zrobić, pobranie najnowszych sterowników
graficznych i instalacja nie pomogły. Poddalem się ustawiajac ekran na
1440x900...

I najlepsze: wczoraj szwagier kupił kompa, grafika Radeon 2600 i
monitorem ktory mu poleciłem, mianowicie LCD Samsungiem 20", dziś
odpalam u niego kompa i...za duży pulpit. Zagladam na ustawioną
rozdzielczosć, oczywiście 1680x1050.
Ucieklem czym prędzej zanim zdazyl zadac pierwsze pytania...

Zadziwiająca powtarzalność. Czy ktos jeszcze ma taki problem?
Grzebanie w sterownikach grafiki nie pomogło. Sterownik od monitor
zainstalowany we wszystkich opisywanych przypadkach. Przeinstalowanie
grafiki nie pomaga. Co moze byc przyczyna, bo juz brak mi pomyslu?

czarny