"Błąd odczytu z dysku" przy instalacji WinXP (SATA)

Autor: jQ <jzysnarski_at_gmail.com>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 09:59:26 MET

Dokupiłem do swojego kompa nowy dysk SATA (dotychczas miałem jeden
podpięty do PATA). Odpiąłem stary dysk, podpiąłem nowy, BIOS wykrył mi
go bez problemu. Dysk podpiąłem do sterownika RAID (Promise), i
ustawiłem emulację RAID 0 (ten typ płyty tak ma - ASUS A7V8X).
Postanowiłem postawić na tym dysku WinXP. Odpaliłem instalkę z CD, po
drodze załadowałem sterowniki do RAID - a, pobrane ze strony ASUS-a.
Dysk został znaleziony, bez problemu podzieliłem go na partycje,
sformatowałem. Po sformatowaniu instalator stwierdził, że wgrał na
dysk sterowniki do RAID-a z dyskietki, po czym przekopiował z CD pliki
potrzebne do instalacji systemu. Po przekopiowaniu plików wyłączyłem
bootowanie z CD i ustawiłem na bootowanie z RAID-a. Odpaliłem ponownie
kompa, żeby dokończyć instalację i w tym momencie przy starcie pojawił
się komunikat "Błąd odczytu z dysku". Restart nic nie pomógł.
Podejrzewam, że mogłem coś pokopać - tylko co? Nie wydaje mi się, żeby
był to problem sprzętowy, skoro dysk bez problemu został wykryty,
sformatowany i przekopiowane zostały na niego pliki instalacyjne.