problem z WiFi

Autor: Flo <florian6_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 19 Nov 2008 - 21:54:03 MET

Witam

Mam problem z siecią WiFi.
Mam AP D-link DVG G1402s (z bramką voip). Obsługuje on sieć domową.
W sieci chodzi stacjonarny PC (po kablu) i 2 lapki po WiFi.
Wszystko jest OK.

Chcąc połączyć jeszcze jeden PC z siecią kupiłem kartę WiFi asmax 411g
PCI http://www.swiatkomputerow.pl/item.php?nr=2645 i pojawił się problem.
Karta na kompie podłączonym obecnie po kablu działa bezproblemowo.
Ta sama karta włożona do "nowego" PC zainstalowała się prawidłowo na
najnowszych sterach realteka ale wykłada się połączenie z siecią.

Wykrywa sieć, pokazuje poziom i jakość sygnału ale się z nią nie chce
połączyć. Nie pomaga użycie "napraw" ani ręczne wybranie opcji połącz.
Czasami w losowo wybranych próbach łączy się.

Ponieważ używam PDA sieć zabezpieczona jest tylko za pomocą WEP i
filtrowaniem MAC'a

Nowy (w sumie stary) komp oparty jest na płycie Asus A7N8X, a sam OS to
świeża instalacja MalkolmaX RGB. OS raczej jest OK bo tego moda używam
na 3 innych kompach i jest bezproblemowy.
W AP wprowadzony MAC karty, a w samych ustawieniach sieci poprawne dane
logowania do sieci.

Jakieś pomysły dlaczego nie chce łączyć się z siecią (w zasadzie łączy
się kiedy sam uzna to za stosowne)?

PC stoi za ścianą (3 metry od AP), a realny zasięg sieci to około 100m
(sprawdzone)

Sam już nie wiem czy to jest problem sprzętowy czy softwarowy więc i
tutaj problem zamieściłem.

--
I wszystko jasne :)
GG  - 2539855