Re: Komputer zakloca LCD

Autor: M <M_at_devil.ru>
Data: Wed 19 Nov 2008 - 18:23:30 MET

> zmień od¶wieżanie monitora..miałem podobny efek

heh

w LCD świeci podświetlenie a
nie piksel, efekt migania który widać na filmie to miganie lamp
podświetlających CCFL których regulacja jasności PWM (Pulse Width
Modulation) polega na cyklicznym załączaniu/wyłączaniu lamp. Wszystko zależy
od konkretnego monitora z jaką częstotliwością miga tymi lampami i jak
wąskie jest wypełnienie na ustawieniu 0. Zazwyczaj jest to około 150-250Hz.

Monitor LCD tylko na 100% jasności świeci światłem ciągłym...
spójrz jak prążki znikają przy max jasności
http://pl.youtube.com/watch?v=EQ_INln3Er4
wniosek chyba oczywisty - to
nie żadne zakłócenia

tu ciekawy tekst wspominający też o efekcie ubocznym takiej regulacji -
piszczeniu monitora:
https://www.aswo.com/internet/ICMPL54.NSF/(html)/Frameset_load?OpenDocument&002Shop_001RTV_003WiedzaTechnika?OpenDocument&AllgNav_dsp?OpenForm&Kat0_root?OpenDocument&&bgcolor=hashF5F5F5&&&