MBR- pytanie z zakresu hardware - OS

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Wed 19 Nov 2008 - 15:37:56 MET

Jest sobie Linux CentOS na dysku Samsung SP2004C (200GB SATA) i porobiło
sie tak, że logi ze S.M.A.R.T. Linux'a mówią o błędach odczytu z
określonego sektora dysku, natomiast odpalony z Hiren's HDD S.M.A.R.T.
Viewer mówi o jednym sektorze w Current Sector Pending (czyli niedługo
sie wysypie ten jeden jak sądzę). Przyszło mi na myśl sklonowanie
zawartości tego dysku na bliźniaczy (mam drugi identyczny wolny dysk)
ale ani Norton Ghost ani Acronis True Imager nie dają rady z tym
sektorem (obydwa sie zawieszają w tym miejscu na dobre). Na wszelki
wypadek zachowałem MBR do pliku i zastanawiam sie czy TestDisk może coś
naprawić w strukturze alokacji plików (wydaje mi sie że o to chodzi
narazie a nie o fizyczne uszkodzenie jakiegoś sektora) na tym dysku
źródłowym, tak aby można jednak zrobić lustrzana kopie jego zawartości
na drugi bliźniaczy dysk? Ktoś może się wypowiedzieć nad sensownością
moich zamierzeń? Ewentualnie co byście zrobili na moim miejscu?

Pzdr, OMSON

P.S. Układ partycji wygląda następująco:

1) podst. 258,8 MB linux ext3 (bootowalna)
2) podst. 4094,7 MB linux swap
3) podst. 186426,2MB linux ext3