Re: Komputer zakloca LCD

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 18 Nov 2008 - 21:59:40 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jan Bartnik"
>Jak na to patrze to sobie mysle:
>gdyby jasnosc danego piksela byla sterowana wypelnieniem jakiegos
>prostokatnego sygnalu to im ciemniejszy obiekt tym bardziej widoczne
>mruganie. jesli jeszcze matryca w telefonie pracuje z 1-2 fps to moze
>wlasnie tak pulsowac. duza jasnosc - malutkie przerwy w wypelnieniu -
>matryca nie zdazy wylapac "dziur". ale to tylko gdybanie na podstawie
>zaobserwowanego efektu :)

Z ciekawości wziąłem swój telefon i sprawdziłem jak to wygląda.
Dla ustalenia uwagi, monitor NEC 225WXM, telefon SE k550i.
I wyszło mi, że:
1. Efekt występuje. To znaczy, mam ruchome jaśniejsze/ciemniejsze paski.
2. Wielkość efektu (rozmiar pasów) jest niezależny od odległości od
monitora.
3. Pasy zawsze są ustawione w tę samą stronę _telefonu_.
Z obserwacji 2. i 3. wnioskuję zatem, że jest to zjawisko związane nie z
procesem powstawaniu obrazu na matrycy, a z oddziaływaniem czynników
zewnętrznych na telefon.
4. Intensywność efektu (różnica w jasności pomiędzy pasami) jest zależna
od jasności monitora. Przy ustawieniu zarówno 100%, jak 0% jasności,
efekt jest niedostrzegalny. Podczas zmiany jasności występuje
krótkotrwała zmiana wielkości pasów. Szybko wraca jednak do normy.
5. Intensywność efektu wydaje się być w jakiś sposób skorelowana z
kątem pochylenia telefonu. Niestety, oprzyrządowanie nie pozwala
sprawdzić tej hipotezy z sensowną dokładnością. (ręka mi się trzęsie
;->).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Podczas  bitwy  każda strona jest przekonana
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. że przegrywa i obie mają rację