SATA, RAID i jeden dysk

Autor: jQ <jzysnarski_at_gmail.com>
Data: Tue 18 Nov 2008 - 10:01:56 MET

Mam, starą już troszeczkę, płytę ASUS A7V8X, a na niej 2 porty ATA, w
tym jeden podpięty pod kontroler RAID, oraz 2 porty SATA, rownież
podpięte pod ten kontroler. Do tej pory korzystałem z dysku ATA nie
podpiętego do RAID-a, i w trakcie startu kompa bios stwierdzał, że nic
do RAID-a nie jest podpięte i wyłączał go.
Kupiłem nowy dysk, na SATA i chce go podpiąć. Wpiąłem go do jednego z
portów SATA. Bios stwierdził, że widzi coś podpiętego do FastTrack'a,
ale nie widzi skonfigurowanej macierzy RAID. Wszedłem przez Ctrl + F
do ustawień tego kontrolera, dałem automatyczne ustawienie, i system
stwierdził, że widzi mój dysk (nawet prawidłowo go rozpoznał), i że
zrobi RAID z jednego dysku. Zaakceptowałem to, i teraz przy starcie
kompa system zgłasza, że nie widzi nic ani na primary ani na secondary
master, i zaczyna dopiero przeszukiwanie RAID-a. Powiedzcie mi, czy
tak właśnie podłącza się pojedynczy dysk SATA do kontrolera Promise,
symulując niejako RAID, czy w jakiś sposób powinienem wyłączyć RAID-a,
by móc do portów SATA podpiąć dyski jako niezależne od siebie? A jeśli
tak, to jak w BIOS-ie tej płyty wyłączyć RAID-a? Przekopałem się przez
niego, ale nie znalazłem takiej funkcji.