Re: PC < 50W ?

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 13 Nov 2008 - 23:47:18 MET

> I ma być < 50W z iloma dyskami sata? Bo fakt podpięcia dysków sata, z
> mojego punktu widzenia, nie wyklucza laptopa. Jakbyś podpiął jakieś cztery
> małe dyski sata 2,5" to liczyłbym maksymalnie 10W w stresie.

Już wyjaśniam o co mi chodzi.
Chciałbym postawić serwerek multimediów / NAS.
Najprawdopodobniej będzie oparty na XP więc ten 1GHz to
taki spokojny zapas do pracy.

Jako to, że działałby 24h/dobę zależy mi na jak najmniejszym
zużyciu energii - przynajmniej w ramach zdrowego rozsądku - by koszty
specjalnego sprzętu nie były większe niż rachunek za prąd w ciągu kilku
lat. Te 50W to są wyniki uzyskane przez platformy Intela i Via dlatego
potraktowałem je jako graniczne.

Obecnie zadanie spełnia PIII 450Mhz, 256 SDRAM, sieciówka na PCI i MoBo
z GPU - z tym, że nie mam pojęcia ile on ciągnie prądu.
Idealny byłby Atom z chipsetem Via, z >4 SATA i pasywnym chłodzeniem.
Ale niestety tak dobrze nie ma. Więc myślę nad Atomem 330 z 1-2GB RAM
i do tego kontroler SATA na PCI z RAID mirror na 4 HDD.

Laptop byłby świetny jednak byłby problem z podłączeniem kilku dysków.