Re: Podłączenie dysku SATA do płyty bez SATA

Autor: MariuszH <mariuszh74[_at_>
Data: Thu 13 Nov 2008 - 09:28:14 MET

Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer@WYWAL.ens.net.pl> napisał w
wiadomości news:gfgjao$d8l$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> Muszę w starszym PC wymienić padające dyski twarde. Płyta nie ma portów
> SATA, nie chcę zaś kupować dysku IDE. Dostępne są kontrolery SATA na PCI,
> ponoć z biosem, czyli można założyć że pozwalają bootować system z
> podpiętych dysków. Oprócz tego znalazłem na allegro adapter do dysku, np.
> taki:
>
> http://www.allegro.pl/item478926376_k604_przejsciowka_ide_sata_sata_ide_full_opcja.html
>
> Czy jest to lepsze/pewniejsze rozwiązanie od karty PCI?
>

> --
> pozdrawiam
> [...]

Osobiście radzę ci kupić porządny kontroler na PCI. Żadnych tam
przejściówek.
Miałem ostatnio podobną sytuację, z tym że musiałem IDE DVD podłączyć do
SATA. Zakupiłem 2 przejściówki ( na zapas :P ) . Pierwsza nie działała w
ogóle. Druga teoretycznie zadziałała. Do ostatniego poniedziałku. Próbowałem
zainstalować Wiedźmina ( orginal ). W czasie instalacji zaczęły pojawiać się
błędy CRC. No nic - za 2-gi razem instalacja poszła normalnie. Jakież było
moje zdziwienie, kiedy chciałem zainstalować ( z HDD ) pobrany z internetu
patch do wersji 1.4 - ponownie błędy CRC. Ki **uj ? Pół dnia spędzone z
defragiem i checkdiskiem nic nie dały. W końcu podłączyłem DVD razem z HDD
na jednej taśmie. I o dziwo wszystko się naprawiło. Głupia, pieprzona
przejściówka miała wpływ na działanie reszty komputera. Wypierdzieliłem to z
kompa.
Przestrzegam przed przejściówkami !

Pozdrawiam
MH