Re: Jak zamocować wiatrak to karty graficznej?

Autor: ToMasz <twitek4_at_gazzeetta.pl>
Data: Wed 12 Nov 2008 - 20:01:37 MET

 Michal pisze:
> Witam,
> W jaki sposób zamontować wiatrak do tej karty.
> http://www.skapiec.pl/site/cat/14/comp/305931_komentarze/
> Powyżej jest mowa o opaskach mocujących.
> Ma ktoś jakiegoś linka?
>
> Dzięki
> Michał

mam taką samą karte od 2 tygodni. w pierwszej wersji poszła bez
chłodzenia. Niestety, jak doszło do 65stopni (w stanie spoczynku) to ja
spokojnie wyłączyłem i zacząłem kombinowac z wiatraczkiem. znalazłem
taki stary, płaski, 6cm wielkości. Zamocowałem go na szybko stosując 3
gumki recepturki. Sprawdzona prowizoryczna metoda. poprostu gumką
opinamy wentylator i radiator. małe naciecia na obudowie wentylatorka
wystarczą aby gumka sie nie zsunęłą. Tak chodził przez tydzień,
wentylator był puszczony na 5V i praktycznie nie hałasował. temperatura
nawet podczas 3dmarka nie przekroczyła 58stopniC

JEdnak aby chłodzić nie tylko samą kartę, ale również chipset i dyski,
zamontowałęm na obudowe, 12 cm wentylator. Dmuchał prakrycznie na 60%
radiatorów karty, tak aby pompowac powietrze, które moze wydmuchać
zasilacz. resultat był mizerny. na dużych obrotach dawał rade, ale wył.
jak go skęcałem - praktycznie nic nie dawał. W geście rozpaczy,
odwróciłem wiatrak, i nawet pozwoliłem mu zaciągac powietrze z okolicy
dysków. Teoretycznie powinno to pogorszyć sprawność. Raz ze
przepompowywuje ciepłe do ciepłego, dwa wspomniany wentylator jak i
wentylator z zasilacza wyciagają powietrze. w praktyce efekt przerósł
moje oczeiwania. pomimo zaledwie 800 obrotów, karta graficzna nie osiaga
60stopni, a dyski z 45 spadły na 30!

reasumujac: albo gumki( polecam gume wentylową) albo wiatrak na
obudowie. Myślałem jeszcze o jednym pomyśle. Trzeba by wziac jakąkolwiek
starą karte PCI, usunąc ze złacza scieżki, wyciać w niej duzy otwór i w
nim zamocowac wentylator, tak aby dmuchał na grafike w PCIE
ToMasz