test matrycy nowego laptopa bez systemu operacyjnego?

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Fri 07 Nov 2008 - 22:05:23 MET

Zamierzam zakupiæ laptopa, ale model na który sie zdecydowa³em jest w
wersji z DOS, czyli potocznie mówi±c bez sysopa. :) Oczywi¶cie docelowo
postawiê na nim Linuksa, ale najpierw mus¿e w sklepie wybraæ 100% dobry
egzemplarz.
Gdyby by³ jaki¶ Windows preinstalowany to do testów matrycy pos³u¿y³bym
siê np Nokia Monitor Testem.
Ale jak przeprowadziæ dok³adny test wy¶wietlacza pod k±tem martwych i
uszkodzonych pikseli w kilka(na¶cie) minut pod DOS'em w sklepie? Jakim
programem?

Chcê w ramach testu wy¶wietliæ ró¿ne kolory naprzemiennie, czarny,
bia³y, zielony czerwony, niebieski - to chyba wystarczy ¿eby wy³apaæ
wszelkie uszkodzenia matrycy?

Jako ciekawostkê powiem, ¿e dzisiaj rozmawia³em prze telefon z
pracownikiem jednego z bardziej popularnych salonów komputerowych w
Poznaniu (siedziba g³ówna we Wroc³awiu)i zapyta³em go czy na matrycach
nowych laptopów zdarzaj± siê uszkodzone piksele, podobnie jak na
ekranach niektórych nowych LCD. Pracownik salonu odpowiedzia³ z pe³nym
przekonaniem, ¿e problem z³ych pikseli nie dotyczy w ogóle laptopów, a
dotyczy tylko monitorów LCD wiêc na pewno mój nowy laptop nie bêdzie
mieæ z³ych pikseli, doda³ ze mogê kupowaæ w ciemno... :) Kompletnie nie
chce mi siê w to wierzyæ, ale jako, ze nie mam do¶wiadczenia prawie
wcale z laptopami, dlatego pytam co o tym s±dzicie, wkrêca³ mnie? :D
(Je¶li to istotne to ma byæ laptop za ok 1700 z³ firmy HP Compaq)

--
pozdrawiam
STranger