Re: niezawodny dysk zewnetrzny

Autor: Marek <marek_at_freelancer-it.org>
Data: Thu 06 Nov 2008 - 04:04:04 MET

> Chce kupic mozliwie tani i niezawodny dysk zewnetrzny z przeznaczeniem na
> backupy. Polecicie cos? Oczywiscie najwazniejsza jest jakosc, "taniosc"
> jest najmniej istotna.
>
> Jesli zewnetrzny HD nie jest najlepszym rozwiazaniem do backupiw, chetnie
> poznam inne propozycje.

Właśnie wpycham na siłę swoim klientom dyski zewnętrzne do prostego
backupu, ale to tylko i wyłącznie dla ich dobra.
Aplikację napisałem sobie sam (wybór: 1 kopia czy z podziałem na dni
pn/wt/śr/.../nd oraz filtrowanie zbędnych śmieciowych plików.

Jeśli chcą ciche dostają na USB 2,5 calówki
Jeśli nie gra roli głośność - USB 3,5 cala

Zasilacze się palą zazwyczaj i płyty główne - cholerne chińskie biurka, ale
dysków mi żaden jeszcze nie uszkodził :)
Streamery nie są jednak na kieszeń domowego użytkownika oraz ewentualna
niekompatybilność w przyszłymi systemami operacyjnymi (tu mogę się mylić,
ale po Viście różnych rzeczy można się spodziewać, a jeśli chodzi o małe
firmy (1-5), to streamery są kłopotliwe w utrzymaniu, jeśli topoligia sieci
i sposób składowania danych jest nieprzemyślany.

Aha, prędkość na poziomie 5-8 MB/s jest nawet zadowalająca, grunt to dobry
soft - kopie całościowe, różnicowe, synchronizacja..

W każdym razie polecam ci jakiś tani model 3.5 calowy np 500 GB na USB i
dobry soft. Zamkniesz się w małej kwocie. Marka ? WD, Seagate. Zwłaszcza WD
ma w miarę tanie

--
Marek
www.freelancer-it.org