Re: Jak poprawić prąd z lichego agregatu?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 18:54:37 MET

Andrzej S. pisze:
> Nie wiem, czy to najwłaściwsza grupa, choć chodzi o
> zasilanie PC-ta ...
>
> Mam dość lichy pod względem parametrów agregat prądotwórczy
> (np. pali świetlówki energooszczędne i ładowarki telefoniczne).
>
> Zanim podepnę PC-ta: przez co taniego i o mocy do 1 kW
> przepuścić taki prąd? Czy wystarczy jakaś listwa ochronna?
> Czy te listwy to nie bardziej tandetny bajer? Moze jakis
> konkretny model?
>
> Zasilacz UPS?
Sensownym rozwiązaniem byłoby:
a) zmienić agregat na sensowny, dający napięcie o parametrach w normie
(wyjdzie taniej)
b) dać _sensowny_ prostownik-ładowarkę o ciągłej wydajności ~1kW (będzie
drogo!), akumulator (lub dwa) choćby samochodowy, i "falownik"
(przetwornicę) z 12v (lub 24v jak 2 akumulatory) na 230v (sensownej
jakości i mocy - też będzie drogo!)