Re: Abit AX78 a felerne USB i pytanie o temperaturę.

Autor: MariuszH <mariuszh74_at_>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 17:35:56 MET

Radosław Sokół pisze:

> Niekoniecznie musi być to związane -- ale czy obudowa kompu-
> tera jest prawidłowo wyzerowana/uziemiona, a masa płyty ma
> kontakt galwaniczny z obudową?

Szczerze powiedziawszy nigdy nie zwracałem uwagi na jakieś uziemienie w
obudowie. w tej obudowie to już 3-cia płyta, ale pierwsza z takimi
problemami. Albo inaczej - jak sprawdzić czy obudowa jest dobrze uziemiona ?

> Poza tym jaki masz tam zasilacz?

Zasilacz to Corsair 540W

> Na pewno nie sumuje. Pewnie po prostu inaczej mierzą (z in-
> nego źródła). Ja bym obstawiał, że temperatury rzędu 28-30
> stopni są mniej realne (chyba, że masz w pokoju faktycznie
> chłodno, tak z max 20 stopni :) ).

Dość długo "googlając" po necie, doczytałem się różnych opinii, iż
problemem może być nieprawidłowy odczyt z czujników przy procesorach z
jądrem Brisbane. Czy to prawda - nikt do końca nie był pewien.
Być może jakbym miał Phenoma, ten problem by nie występował - ale to jak
zwykle "być może" :)

Dotykając radiatora Sonic Tower z 2-ma 12 cm kręciołkami stwierdzam że
jest on zimny - więc temp. rdzeni do 30 st. może być prawdziwa.
A sam radiator jest dobrze założony.

Pozdrawiam
MH