Re: ranking "markowości" producentów laptopów

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 10:08:26 MET

Skylla pisze:
> Raczej bez sensu, bo obecnie każda prawie firma robi modele budżetowe
> oraz profesjonalne.
> Wiadomo, że notebook X za 2000zł firmy A będzie mniej trwały niż T
> formy B za 6000zł

A dlaczego?
Przecież ten sam notebook za 10 miesięcy będzie już o np. 50% tańszy,
czy więc będzie też 50% mniej trwały? To nie takie proste...

> Trzebaby więc robic ranking modeli.

No to powiedzmy notebooki w przedziale do 2500 zł, albo w przedziale do
1500 zł. Albo do 5000 zł...
Takie same rankingi robi się w motoryzacji i to działa.

> Poza tym wiarygodnośc ocen tutaj, skoro oceniający są anonimowi i mało
> który miał wiele notebooków :-)

Rozumiem co masz na myśli :)
Ale mnie chodzi bardziej o odczucia i postrzeganie prestiżu konkretnych
marek,a nie o konkretne oceny typu miejsce na liście Power lub Econo
jak w pewnym popularnym miesięczniku komputerowym...
Żeby to zobrazować:
W motoryzacji każdy czuje że audi jest "lepszy" od skody, a volvo
"lepszy" od fiata (abstrahując od konkretnego modelu, bo określony model
  fiata może być obiektywnie lepszy od określonego modelu volvo),
podobnie chyba jest w nazwach handlowych laptopów?
Jakie masz odczucia, gdy ktoś np. twierdzi, że firma Benq robi o wiele
lepsze laptopy od Toshiby? Nie czujesz niczego i zgadzasz sie z tym?

--
pozdrawiam
STranger