Re: Asus EAH4850 - wyposazenie

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 02:59:22 MET

Picia <picia@op.pl> wrote:

> A napisz cos o glosnosci tej karty ja wymienilem 4850 na 4870 majac
> nadzieje na cisze z racji wiekszego dwuslotowego chlodzenia ale sie
> zawiodlem . Obie karty sa dla mnie za glosne a mam w miare cicha
> obudowe. Antec P182 z Fanderami skreconymi na minimum. I grafika jest
> najglosniejsza czescia mojego zestawu. Mialem wczesniej Asusa 8800GTS
> 320MB i byla cisza. Moze te z glaciatorem sa cichsze masz jakies
> porownanie???

            R4850 referencyjny? To bede musial Cie rozczarowac tym Asusem z
Glaciatorem. W 2D/IDLE jest cichutki (ale referent tez jest tu cichy)
i ja go nie slysze - wyraznie glosniejszy jest AC Freezer 64 PRO (92 mm)
i lekkie wibracje od dyskow. NA plus glaciatora trzeba zaliczyc poza
cicha praca w 2D rowniez temeperatury - po calym dniu, w tym w 3D karta ma
bez kombinowania (ustawienia fabryczne) 47 stopni na DISPIO, 57 na MEMIO.
W sumie jestem zadowolony - nie przeszkadza, a 99% czasu bede jej uzywal
w 2D. W sumie troche za mocna karta dla mnie, ale po tym co stalo sie z
dolerem balem sie dluzej czekac na R4830, a R4670 jednak za slaba.
            Wracajac do Asusa EAH4850 zGlaciatorem - w 3D po przekroczeniu
temperatury ~70 stopni karta staje sie wyraznie glosna - nie jest to jakis
"ryk" ale wtedy wyraznie ja slychac z obudowy i jest to zdecydowanie
najglosniejszy element PC. Na plus trzeba ponownie Asusowi zaliczyc
przyzwoita temperature - w 3D nie przekroczyla mi 80 stopi przy tych
zwiekszonych obrotach, a obudowe mam jednak dosc zapchana (karta ledwie mi
sie zmiescila kolo HDD, oparla sie o kable PATA i SATA - jest tylko ze 3 mm
krotsza od plyty. No ale w 3D mozna wybaczyc - wtedy skupia sie na czym
innym.
            Pisales o niezle wyciszonej obudowie, wiec zapewnie ta grafika Cie
nie urzadzi - w 3D jest wyraznie slyszalna. Z drugiej strony AFAIK nie ma
naprawde cichych R4850 - nawet te duze konstrukcje z heatpipe i DES jak HiS
IceQ4 Turbo tez sa wyraznie slyszalne w 3D - po prostu cieplo produkowane
przez RV770 trzeba jakos wypchnac z obudowy. Jak ktos ma wrazliwe uszy to
jednak wskazane jest Accelero albo chlodzenie wodne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938