Re: Asus EAH4850 - wyposazenie

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 01 Nov 2008 - 21:32:52 MET

Picia <picia@op.pl> wrote:

> A napisz cos o glosnosci tej karty

            Jak wloze do komputera to napisze. Kupiona w czwartek i do tej pory
lezy mi w pudelku (nawet plomba z folii nie rozerwana - pamieci Qimondii
ogladalem przez nia - ciekawe czy beda tak dobre jak tez z koncowka XP w
GF7600GT), a caly czas siedze na tymczasowym Matroxie G450 16 MB - niestety
musze najpierw skonczyc prace zanim rozbebesze komputer, ale napisze bo
Asusa z Glaciatorem bralem wlasnie kierujac sie opiniami o wysokiej
kulturze pracy tego chlodzenia i przyzwoitej skutecznosci jak na chlodzenie
orbowe, a nie DES. Glosnosc byla istotna, bo bylem bardzo niemile
zaskoczony poprzednim dwuslotowym Gainwardem GF9600GT Bliss - GPU zimne
jak dupa trupa, a to halasuje jak szalone :(
Co prawda pierwotnie z R4850 zamowilem HiSa IceQ4 Turbo ale Komputronik
wywinal sie sianem pewnie stwierdzajac ze 519 zl z zamowienia to zbyt dobra
cena. Przestawiciele pisali ze odwoluja bo nie moga zagawarantowac dostawy,
najwczesniej za kilka tygodni ...a tu mija 3 dni i juz maja na stanie,
tylko za 697 zl. Kij im w oko - widze ze to co ludzie pisali o realizacji
zamowien niestety sie potwierdzilo. Zrobili "promocje" na karty ktorych nie
miali na stanie, a potem po prostu sie wycofali, przez co za tego Asusa w
bardzo fajnym sklepie na miejscu zaplacilem drozej niz przez skokiem
dolara, ale i tak zlapalem jeszcze reszte starych zapasow.

> ja wymienilem 4850 na 4870 majac
> nadzieje na cisze z racji wiekszego dwuslotowego chlodzenia ale sie
> zawiodlem.

            Wiesz - o tym HiSie z IceQ4 tez pisza ze jest znacznie glosniejsza
niz wypadaloby na takie wielkie chlodzenie z DES, ale przynajmniej
wydmuchuje to bezposrednio poza obudowe - na zmime mozna skrecic ogrzewanie
w konkretnym pokoju i pozwijac troche proteinek ;)

 Obie karty sa dla mnie za glosne a mam w miare cicha
> obudowe. Antec P182 z Fanderami skreconymi na minimum. I grafika jest
> najglosniejsza czescia mojego zestawu. Mialem wczesniej Asusa 8800GTS
> 320MB i byla cisza. Moze te z glaciatorem sa cichsze masz jakies
> porownanie???

            Jedno z lepszych jesli chodzi o skutecznosc i glosnosc
seryjnie montowanych rozwiazan to patent nVidii z GF8800GTS 512 ale nie
plaskie z 320/640, tylko wersji 512/9800GTS/GTX260 - przynajmniej w 2D.
A zbyt oryginalny nie bede piszac, ze jesli ktos ma dobrze wyciszona
obudowe/wrazliwe uszy to i tak rozwiazanie seryjne go nie urzadza, tylko
bierze referenta a do niego S1 Accelero - problem jest jednak z ryzykiem
uszkodzenia karty na odpowiedzialnosc uzytkownika i utrata gwarancji.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938