Re: Laptop do serwisu jak ukryć HD ?

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 01 Nov 2008 - 16:06:33 MET

"," napisał:

> Musze wysłać do naprawy gwarancyjnej Laptop .

Ohoho, Laptop. A co w Nim padło, Bateria, Matryca czy może Dysk? ;-)

> Problem w tym że mam bardzo dużo ważnych informacji i programów
> na dysku twardym przegranie ich na inny dysk odpada

Zatem nie masz tam żadnych ważnych informacji, skoro te które są, nie są
warte backupu.
Howgh!

> Pytanie w jaki sposób zabezpieczyć twardy dysk aby był tylko sysytem na
> jednej partycji widoczny [ mam cztery partycje na tym HD ] a reszta
> partycji aby nie była widoczna i nie można było sie do niej dostać aby
> podglądnąć lub skopiować cokolwiek ??

Zaszyfrować zawartość (wybór narzędzia zależy od systemu operacyjnego).
Ukryć pozostałe partycje nadając im atrybut "hidden", za pomocą np. PM lub
BootIt.
Ale to są tylko półśrodki, bo co zrobisz, jeśli serwis uzna za stosowne
wyzerować dysk lub w ogóle go wymienić? Dlatego nie rozumiem Twojego
oświadczenia, że przegranie danych na inny nośnik odpada.

JoteR