Re: IDE->CF problem

Autor: Yyy <yts_at_meansoxygen.o2.pl>
Data: Thu 30 Oct 2008 - 04:55:30 MET

Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in news:nidnt5-
lin.ln1@ncc1701.lechistan.com:

> Aha. I nie doczekal się obslugi sprzętowej akceleracji 3D i wszystkie
> urzadzenia i oprogramowanie mozna instalować wylacznie z linii poleceń.
> A jedyna przegladarka WWW jest tekstowy Lynx.
>
> Hmm... Zaraz, cos nie tak... Który mamy rok? 1993? ;->

no to prosze konkretnie - jaki fs obsluguje dla zapisu kompresje "w locie"?

ext3?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3#Compression
"transparent compression is available as an unofficial patch for ext3. This
patch is a direct port of e2compr and still needs further development, it
compiles and boots well with upstream kernels but journaling is not
implemented yet."
wiec widac, ze powijakach

ZFS?
http://en.wikipedia.org/wiki/ZFS
http://blogs.smugmug.com/don/tag/filesystem-compression/
malo popularny, poszczegolne funkcje w fazie beta
(nie wiem jak jest z szybkoscia kiedy porownac do ext3)

compFUSEd?
http://tinyurl.com/5fw2fo
to tylko demon i raczej nie moze miec zastosowania do partycji systemowych

e2compr?
http://sourceforge.net/projects/e2compr/
"Development Status : 3 - Alpha"

z fs tylko do odczytu nie jest duzo lepiej:
http://bisqwit.iki.fi/source/cromfs.html
wszystkie maja znaczace ograniczenia, np co do szybkosci
no moze z wyjatkiem SquashFS:
http://en.wikipedia.org/wiki/SquashFS

oczywiscie Reiser4 bylby idealny:
http://www.phoronix.com/forums/showthread.php?t=12865