Re: HDD poprzez ExpressCard

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 14:21:36 MET

"DooMiniK" 49084337@news.home.net.pl

> Jak masz ExpressCard, to chyba nowy laptop? Nie ma w nim firewire?

ExpressCardy znane są już od dawna. Notebook jest i nowy, i stary.
Kupiłem z przeceny, gdy już nie był produkowany i zalegał :) na
półkach -- gdy go kupowałem, w ABC Data ,,było tego komputera''
ponad ćwierć setki sztuk. :) Interfejs firewire uznałem wtedy
za niepotrzebny.

Są USB; jest ExpressCard, której zastosowania próżno szukać; jest
SDHC -- ważne, bo w aparacie fotograficznym też mam SDHC; jest ATI
Radeon (2400, ale i tak nie gram) i mogę mieć z niej naraz kilka
monitorów, czyli na jednym mogę pisać a na drugim oglądać TV; mam
też tutaj kamerkę netową i dwa głośniki oraz mikrofon razem z małymi
wyjściami jackowymi... Mam też Bluetooth, ale nie mam InfraRed. Mam
miejsce na kartę telefoniczną -- tak zwaną SIM, ale modułu do GSM
już nie mam -- zapewne mogę takowy dokupić za przysłowiowe 5 złotych.
Jeśli chcę połączyć się ze światem za pomocą GSM -- mogę to zrobić za
pomocą telefonu oraz IR doczepianego poprzez USB. Nawet działa, choć
sporo kosztuje. Także zwykły modem (na wewnętrznym RS -- COM3) jest,
i chyba też działa... :)

Ale nie ma ani eSATA (a chyba w ogóle istnieje coś takiego) ani
firewire -- gdy kupowałem, cieszyłem się z tego, że nie ma zbytków.

Do ExpressCard mógłbym wsunąć tuner TV, ale jest to bezsensowne
rozwiązanie, bo i tak do tunera trzeba podłączyć antenę lub coś
podobnego, dlatego lepszym rozwiązaniem jest uniwersalny tuner
na USB...

Nie ma też (jak obiecywali sprzedawcy) karty WiFi 965 z 802.11n.
Jest tylko 945 z 802.11a/b/g.

Ogólnie notebook fajny, ale jakiś dysk do backupowania by się przydał.
Już raz miałem pad płyty głównej.

No i w ogóle można by się zabawić, gdyby był zewnętrzny dysk.

250 GB wewnętrznego tylko pozornie zdaje się być dostatecznie dużą ilością.

Nie brakuje natomiast CPU (T7300 z zegarkiem 2GHz) i nie brakuje
RAMek -- 2 GiB. Grafika ma swoją RAM -- 128 MiB.

-=-

Po przejściówkach dysk jest widoczny, ale transfer na poziomie 20 MB/s.
Trochę mało, zważywszy na to, że obecnie dyski dają kilka razy więcej.

-=-

Czy po firewire z zewnętrznym dyskiem z tym portem na pokładzie lub
za pośrednictwem przejściówek (jeśli takie są) byłoby szybciej?

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'