Re: MONITOR - JAKI WYBRAC ROZMIAR i MODEL

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 12:12:20 MET

On 2008-10-29 07:30:30 +0100, zly <bozupabylazaslona@poczta.fm> said:

> A to czemu? Ja ubolewam, ze powyzej 19" cali ciezko znalezc cos nie
> panoramicznego.

Jeszcze gdzieniegdzie sa 20, 21 i 22, ale wszystkie z rozdzialka 1600x1200.

> Mi panorama nie odpowiada, zwlaszcza, ze te cale sa wtedy jakies takie
> 'oszukane'

A to zalezy. Jesli porownywac 20" 4:3 do panoramy o tej samej
przekatnej, to tracisz tak naprawde jakies 150 px na wysokosci (50 px
korzysci na szerokosci pominmy). Jak porownasz 20-22" 4:3 do panoramy
24", to w tej drugiej zyskujesz 320 px na szerokosci, wysokosc jest ta
sama. Wymiary fizyczne to kwestia osobistych preferencji, w LCD 17-19"
czy 20-22" maja ta sama rozdzielczosc, podobnie jak np 23-27" panoramy
- zalezy czy ktos woli siedziec blizej czy dalej itepe.
No i warto zdac sobie sprawe, ze z punktu widzenia fizjologii
patrzenia, panorama jest bardziej naturalna - wzrok ludzki ma znacznie
szerszy kat widzenia na boki niz gora-dol. Po paru latach uzywania
panoram ilekroc teraz usiade przed 4:3, to wydaje mi sie strasznie
wasko - az nienaturalne te proporcje ;-)

--
Pozdrawiam
de Fresz