Re: Zakup mocy obliczeniowej

Autor: Boguś <telemorele_at_wp.pl>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 18:36:44 MET

  ViRuS napisał:
> Czy istnieje cos takiego jak wykupienie mocy obliczeniowej od instytucji
> ktore dysponuja superkomputerami?

tak

> KOnkretnie chodzi mi o mozliwosc klient
> serwer, czyli lacze sie z jakims serwerem i moj komp dostaje kopa
> obliczeniowego x1000.

Generalnie NIE.
Superkomputer ma swój system operacyjny, swój procesor i mnóstwo innych
spraw ( np podział pracy na wiele procesorów).
Ty ze swojego komputera możesz połączyć się telnetem do SK i wydać
polecenia uruchomienia twojego procesu obliczeniowego. Ale wcześniej
musisz go mieć a jego przygotowanie na ten konkretny SK to często
tygodnie pracy. Opłaca się to tylko dla bardzo długich obliczeń
wielokrotnie powtarzanych.

Inną sprawa jest podłączenie się do jakiegoś serwera typu stacja
robocza, tu można się podłączyć jako klient i realizować swój program.
Przyspieszenia nie będą wielkie

Jeszcze inna możliwością są obliczenia w systemie rozproszonym.
Obliczenia można wykonywać nawet na tysiącach komputerach. Potrzebny
jest jednak program zarządzający wysyłką danych i odbiorem wyników.

--
Boguś