Re: IDE->CF problem

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 27 Oct 2008 - 23:59:51 MET

Yyy pisze:
> to co wlasciwie robi? po co ma 2 sloty?
> czy po prostu widac 2 "dyski": master & slave?
Tak dokładnie.

> domyslam sie, ze w tym przypadku juz CPU nie jest obciazany bo dostep do kart
> jest przez DMA (DirectMemoryAccess)?
> po czym poznac takie karty CF? co maja miec napisane na obudowie czy w
> specyfikacji? czy np. "233x" to cos znaczy?
Teoretycznie wszystkie karty które równocześnie:
1) mają obsługę trybu "true-ide" (oprócz trybu compact-flash, oczywiście)
2) i mają podaną prędkość większą niż x120/x133
powinny pracować z trybem udma2, bo inaczej takiej wydajnośći/prędkości
w trybie pio nie mogłyby nijak osiągnąć (choć może się okazać że jednak
nie osiągają, a prędkość podana jest wyłącznie dla odczytu, i tylko w
trybie cf)
W praktyce - PQI ma obsługę udma od x80, kingston od x120, itd. Ale
miałem jakieś noname x166 które udma nie miały... Musisz też zdawać
sobie sprawę że odczyt z takich kart nawet w trybie udma2 (czyli33) to
maksymalnie 33MB/s przepustowości interfejsu, czyli transfer do
filesystemu będzie niższy, niezależnie od tego co piszą na karcie (np
40MB/s), a zapis rzadko wychodzi ponad 7MB/s (w trybie IDE! w trybie CF
jakimś cudem lepiej dają radę).
Karty szybsze (np sandisk extreme4) teoretycznie chodzą w trybie udma4
(66) ale nie znalazłem żadnej przejściówki CF/ide która w tym trybie by
chciała ruszyć, pomimo tasmy 80pin itd.