Re: Płyta samoczynnie wchodzi do Bios'u

Autor: Tomasz Minkiewicz <tommink_at_gmail.com>
Data: Tue 21 Oct 2008 - 18:32:07 MET DST

On Sun, 19 Oct 2008 18:53:42 +0200
colnet <universis@wp.pl> wrote:

> Mam sobie serverek na linuxie i płycie głównej Asus'a model CUV4X z
> procesorem Pentium III 933 MHz. Wszystko pracuje normalnie - jednak
> czasami zdarza się w sieci zasilającej "tąpnięcie" - czyli nagły i
> chwilowy brak zasilania, co owocuje restartem komputera, ale w tym
> przypadku płyta samoczynnie wchodzi do biosa, gdy nikogo nia ma w
> pobliżu żeby "pomóc" to cała sieć pozbawiona jest internetu.
> Moje pytanie : Co jest odpowiedzialne za taką reakcję płyty głównej i

Jej niepewność w kwestii FSB procesora. Płyta se myśli: „a może ja
niepotrzebnie ustawiłam aż 133? a może to jest tylko 700, więc się
przegrzał i stąd ten nieprzewidziany restart? niech się temu przyjrzy
człowiek”.

> czy można to zmienić i jak żeby osiągnąć normalne uruchamianie się
> komputera ?.

Wyłączyć wykrywanie proca i ustawić na sztywno. W BIOSie, zworkami, czy
gdzie tam się to robi w tym modelu.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>