Laickie o pamieci

Autor: de Fresz <defresz_at_nospam.o2.pl>
Data: Mon 20 Oct 2008 - 17:24:05 MET DST

Bandziorno

Jako ze wciaz jestem na etapie dobierania komponentow do pierwszego w
zyciu skladanego kompa, natrafilem na pewien problem dotyczacy wyboru
pamieci. Jest po prostu za duzo parametrow, od groma firm i firemek, a
ja niespecjalnie mam czas i ochote na doktorat z tej dziedziny ;-)

A wiec tak: procek Intela E8400, plyta na P35 lub V38 najpewniej od
Gigabyte, oczywiscie DDR2 - nie wiem jakie jesze moga byc istotne
informacje dotyczace konfiguracji?
Sprzet nie bedzie raczej krecony, moze minimalnie (ponoc nowych Core2
Duo wstyd troche nie podkrecic ;-) - na ile bedzie to mialo sens bez
kombinacji z dodatkowym chlodzeniem itepe. Uwaga - sprzet ma byc
przedewszystkim jak najbardziej stabilny (na ile tylko Winda pozwoli
;-) i rozsadnie wydajny - glowne przeznaczenie, to gry.
Mysle o konfiguracji 2x2 GB lub ew. 4x1 GB (mozliwe ze wloze na raty,
zeby sprawdzic czy aby potrzebuje wiecej niz 2 GB) - tak, wiem ze Winda
zobaczy tylko 3-3.2, ale przy tych roznicach w cenie to IMHO bez
kolosalnego znaczenia finansowego.

No wiec przy takich zalozeniach, jak szybkie powinny byc pamieci (MHz),
jakie CL, na co jeszcze zwrocic uwage?
Jakie firmy robia dobre, stabilne i nieprzeplacone kosci? Kingstona
znam, ale ten tez ma rozne serie, pojecia nie mam czym sie rozniace.
Moze jakies konkretne typy firma-model do ww. konfiguracji?
Cena ma poniekad drugorzedne znaczenie, w granicach rozsadku oczywiscie.

--
Pozdrawiam
de Fresz