Ekonomiczne drukowanie

Autor: Borneq <borneq_at_antyspam.hidden.pl>
Data: Mon 20 Oct 2008 - 15:21:27 MET DST

Mam drukarkę (drukarko-skaner) atramentową HP Deskjet F2100 i problem z
szybkim ubywaniem tuszu, gdzie oryginalny zasobnik nie starczyłby na wydruk
jednego podręcznika w .pdf;
Z kosztem papieru nie ma problemów - ryza 50 sztuk papieru A4 kosztuje 11
złotych, czyli 1 kartka to zaledwie 2 grosze a 1 strona 1 grosz.
Gorzej jest z tuszem, niedawno nabyłem czarny wkład z drukuj24_pl
http://www.drukuj24.pl/produkt_dr24-hp21-drukuj24_pl_4416.htm
o wydajności 4 razy większej niż oryginalny (540 stron) za 39.90 złotych +
niestety 15 złotych bo firma jest w Poznaniu, więc koszt wyszedł 55
złotych - 10 groszy za stronę; czyli trochę tuszu na stronie kosztuje 10
razy więcej (!) niż strona (a oryginał 30-40 razy).
Widzę w szacunkowych poziomach tuszu że maleje mi szybko tusz kolorowy mimo
drukowania w odcieniach szarości, tusz czarny też szybko maleje ale jest to
oszacowane dla oryginalnego, w rzeczywistości maleje 4 razy wolniej.
W jaki sposób można obniżyć koszy drukowania?
Widzę zestawy:
http://www.drukuj24.pl/produkt_Lexmark-CJP-Z12Z32_1498.htm
http://www.drukuj24.pl/produkt_Lexmark-CJP-32005700_1491.htm
Czy warto? każdy nowy zasobnik ma zaklejoną część drukującą, chyba nie może
być przetłuszczona; czy regeneracja opłaca się i czy nie powoduje jakichś
kłopotów?