Re: kopiowanie starych CD

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Sun 19 Oct 2008 - 23:16:51 MET DST

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomości
news:slrngfmgge.tbp.Zbylut@NoWhere.zzz...
> Cześć,
>
> Mam kilka starych CD (ok 2000r) z których dane nie chcą się kopiować.
> Płyty przeleżały w pudle, nie mają rys ani widocznych uszkodzeń. Czytnik
> płyt w moim dellu d630 widzi pliki i strukturę katalogów, lecz nie chce
> ich kopiować (nawet dd_rescue po godzinach męczarni zwraca plik o
> zerowej wielkości). Macie jakieś sposoby by taką płytę skopiować?
> Satysfakcjonowałoby mnie jednorazowe skopiowanie danych. Czy pozostaje
> szukanie starego czytnika?

W baaardzo starych czasach ( 96-97 rok) przy odzysku danych z plyty
stosowalem taki trick: wkladalem plytke do zamrazarki gdzies na minutke i
tak schlodzona plyte wrzucalem do czytnika... czytalo mi gdzies 150-200MB
(dopoki sie nie rozgrzalo), potem zabieg musialem powtarzac, jak zaczynaly
pojawiac sie bledy CRC...
Wiem, ze brzmi kosmicznie, ale u mnie dzialalo :)

Pozdrawiam
Michal