zesz k... m.. KVM DVI od chińczyka...

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 19 Oct 2008 - 14:49:58 MET DST

Ale mi ciśnienie podskoczyło. Drugi dzień walczę by uruchomić KVM 4port
DVI od bliżej nieznanego chińczyka. Wygląda to mniejwięcej tak:
http://www.i-tech.com.au/Library/Image/Product/UDV-004.jpg

KVM posiada gniazdka wejściowe i wyjściowe typu DVI-I czyli teoretycznie
analog i cyfra na raz. Sugerowałoby to możliwość przełączania tak
sygnałów analogowych jak i cyfrowych, nie? Niestety, mój monitor na
złączu DVI ma tylko DVI-D czyli cyfrę, brak blaszek od RGB, więc sygnał
tylko cyfrowy mnie interesuje.
Wymieniałem kable, próbowałem krótsze, próbowałem 'single-link' i pełne,
nic - po włączeniu komputera monitor wychodzi ze standby i ciemny
ekran... Klawiatura/mysz dobrze się przełącza.
Podłączyłem "wejście" z komputera z sygnalem VGA analog + przejściowka
VGA-DVI przed switchem kvm, i druga przejściówka DVI-VGA na jego
wyjściu, i do tego monitor po analogowym VGA - działa.

W końcu ciśnienie miałem takie że rozebrałem tego switcha i patrzę jak
jest zrobiony - faktycznie umożliwia przełączanie analogowych sygnałów
na złączu dvi-i - są switche na tranzystorkach smd zrobione. ALE KUR..
NIE MA ŻADNYCH SWITCHÓW SYGNAŁU CYFROWEGO! po prostu te piny od gniazdek
dvi nie są nigdzie podłączone na płytce...

Wrrrr... nosz chyba chiny chcą naprawdę naszą cywilizację wykończyć
psychicznie i technicznie....