Przegrzewanie się AMD64 X2 5600 na Gigabyte M56S-S3

Autor: <ksuszczewicz_at_poczta.fm>
Data: Sat 18 Oct 2008 - 20:13:35 MET DST

Witam

Czy ktokolwiek spotkał się z problemem przegrzewania się procesora
przez brak kontaktu z radiatorem, w wyniku wygięcia się płyty
głównej ?

Problem sprawia zestaw na bazie AMD x2 5600 i Gigabyte M56S-S3, który
pracował niezawodnie przez ok 7 miesięcy, chłodzony boxowym coolerem.
Wzrost średniej temperatury latem specjalnie mnie nie martwił - mała
obudowa, daleki od ideału obieg powietrza. Obecnie temperatura
procesora potrafi wariacko skoczyć w ciągu kilkunastu sekund pod
obciążeniem z 30C do 80-90C (przy włączonym Cool&Quiet). Tylko
wyłącznie obciążającej aplikacji chroni przed dalszym wzrostem
temperatury.

Wygląda na to iż radiator nie odbiera ciepła bo jest ledwie ciepły,
natomiast mocno rozgrzewa się płyta (sprawdzone organoleptycznie -
znaczy paluchem). Martwi mnie zastosowany na tej płycie plastikowy
backplate, który po kilku miesiącach jest lekko wygięty w łuk, a
wygina się dość mocno przy zamkniętej zapince boxowego coolera.
Dociśnięcie wygiętej krawędzi płyty sprawia, że temperatura spada do
normalnego poziomu !

Temperatury sprawdzane kilkoma programami. Procesor przesmarowany
rozsądną ilością pasty. Nie jest to pierszy komputer, który złożyłem -
pierwszy, który tak się zachowuje

--
pozdrawiam
Krzysiek