Re: Drukarka samochodowa ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Fri 17 Oct 2008 - 10:08:32 MET DST

dziobu pisze:

> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/ho/WF06a/18972-18972-3328059-3328066-3328066-3435674.html
>

> Zużycie energii
> Do 315 W (aktywność/drukowanie), do 3 W (gotowość/uśpienie), do 0,6 W
> (drukarka wyłączona)
W tym problem że oni nie podają maksymalnego poboru (peak) tylko
"średnie-do", wygląda to mianowicie tak że podczas drukowania (choćby i
ciągłego strona za stroną) przez chwilę grzeje grzałka pieca-fusera,
przez chwilę nie grzeje. Grzałka ma jakieś 500-600W, ale w cyklu
drukowania wyjdzie średni pobór 315W albo 285W albo coś w tej okolicy,
zależnie np od temperatury otoczenia (piec dłużej grzeje by osiągnąć
temperaturę zadaną) albo grubości papieru (przy wybraniu papieru
grubego/kopert itp jadą one wolniej a piec dłużej je grzeje, by nie
następowało wystudzenie i złe wygrzanie tonera).
W dodatku te przetwornice chińskie na których pisze 600W (peak, 300W
ciągłego) to zdychają przy 200W chwilowego obciążenia, i do tego celu
się nie nadają wcale (zwłaszcza że całkowicie zimny piec przez 0.02s
bierze nie 600W a 1200W i powoduje wyłączenie przetwornicy)

Tak czy inaczej był temat już tutaj i na pl.misc.elektronika poruszany i
wyszło że laser do auta odpada. Atramenty też przeważnie odpadają, ze
względu na mróz i wysokie temperatury, wyłącznie drukarki termiczne i
drukarki "laptopowe" pod warunkiem zabierania ich z auta ;)