Re: pecet na 2 ;)

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Thu 16 Oct 2008 - 14:24:04 MET DST

> A czy komputer to fortepian, gdzie można grać na cztery ręce?

W zasadzie tak. Od lat są dostępne systemy, które pozwalają na pracę
wielu użytkownikom jednocześnie, a współczesne pecety mają wystarczającą
moc obliczeniową oraz możliwości techniczne podłączenia kilku kart
graficznych, myszek i klawiatur.

> użytkownikach. Typowy komputer _DESKTOP_ posiada jeden lub dwa monitory,
> jedną klawiaturę i jedną mysz. Druga sesja więc chyba tylko przez dostęp
> zdalny - do tego potrzeba drugiego komputera i jakoś tak wydaje mi się, że
> mając ten drugi to można jednak wygodniej pracować lokalnie.

??? Typowy komputer potrafi tyle, co jego system operacyjny i
oprogramowanie.

> A jak już koniecznie musisz dzielić włos na czworo to postaw sobie system
> serwerowy, przewidziany do takich zadań. Wtedy nie dwóch ale i pięciu czy
> więcej użytkowników będzie sobie mogło pracować do woli zdalnie.

E tam, praktycznie każdy desktopowy linux będzie wystarczająco dobry, a
znacznie Å‚atwiejszy w konfiguracji od systemu serwerowego.

g.