Nowy komp za 2800 zł, a do tego Win 98, da (jakoś) radę?

Autor: qoozy <wybaczcie_ale_nie_lubie_sp_at_mu.pl>
Data: Wed 15 Oct 2008 - 01:27:55 MET DST

Witajcie!

Brat poprosił mnie, żebym Mu sporządził wykaz zestawu komputerowego za równe
2800 zł (nie licząc monitora).

Ponieważ ostatnio takie zestawienia robiłem 4 lata temu (a sprzęt strasznie
poszedł do przodu), to wybrałem Mu coś takiego:

Płyta główna: Microstar K9A2 CF-F
Procesor: AMD Athlon 64 X2 6000+ BOX
Pamięć: 2x Corsair Twin2X DDR2 2x 2GB 800MHz CL4-4-4-12 DHX Technology
Dysk twardy: Seagate 640 GB Barracuda 7200.11 (32MB, Serial ATA II)
Karta graficzna: Radeon 4670 Asus 512 MB 2xDVI (PCI-E)
Napęd DVD ROM: DVD Asus DVD-E818AT (SATA) BOX black / white
Nagrywarka DVD: Asus DVD+/-RW DRW-2014S1T bulk black (Serial ATA, Nero 7.0)
Tuner TV: Leadtek WinFast PVR2000 PCI
Zasilacz: Be-quiet Straight Power BQT E5-500W
System operacyjny: Vista Home Premium PL OEM 32Bit (wstępnie)
Obudowa wedle uznania/gustu
Monitor do 1800 zł (brat zażyczył sobie 22" lub większy)

Główne założenie jest takie, że sprzęt ma być do zastosowań domowych.
Czyli internet, filmy, telewizja (z Tunera TV), bardzo rzadko jakieś gry
(typu FIFA)

Dodatkowo brat chce wsadzić do tego zestawu dysk (20 GB) z obecnego kompa
(athon 800 Mhz etc.). Na którym ma i (wciąż chce mieć) Windowsa 98SE, do
programów księgowych na których pracuje Jego małżonka (a moja bratowa).

Zatem (nie wiem jak) ale dobrze by było, żeby ta Winda 98SE ruszyła na tym
"potworze".
Dlatego też chyba trzeba będzie zrezygnować z Visty na rzecz XP (prawda?).
Zastanawiam się też jak będzie wyglądała sprawa z RAMem?

A mianowicie czy Win 98SE z tych 4 GB zobaczy tyle ile mu potrzeba (czyli
powiedzmy te 512 MB) a resztę "oleje" (tzn. będzie udawał, że nie ma
więcej).
Czy może (co gorsze) "zgłupieje" i dajmy ta to wcale nie ruszy?

Niestety brat nie może zostawić starego kompa.
Bo ma małe mieszkanie i najzwyczajniej nie ma już na niego miejsca.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sygestie, opinie, porady etc.

qoozy
GG 9591636

P.S
Wygląda na to, że jak już brat kupi tego nowego kompa.
To cała zabawa z odpaleniem Windy 98 na tym sprzęcie, sapadnie na mnie.