Re: Intel E2180 2x2GHz vs. Athlon X2 5000 AM2

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Mon 25 Aug 2008 - 01:59:46 MET DST

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:vl72b4d24d9ufpum4bju5q2i1vvn11faoo@4ax.com...

> Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Wydajnosc dzisiejszych komputerow mierzy sie na wiele sposobow, a wynik,
ktory jest przedstawiany uzytkownikom nie do konca swiadczy o tym, czy w
twoim przypadku bedzie on najlepszy. Procesor nastawiony na multimedia
niekoniecznie bedzie lepszy dla inzynierow nastawionych na obliczenia.
Dlatego tez takie testy, jak np te:
http://www.digit-life.com/articles2/cpu/intel-pentium-e2140-2160-page1.html
http://www.hardwaresecrets.com/article/577/5
powinno sie zawsze traktowac z pewna rezerwa i nie patrzec na wynik
calosciowy, tylko na wynik tej czesci, ktora jest najbardziej interesujaca.
Poza tym metodologia wyliczania wyniku nie zawsze jest jasna i w pelni
zrozumiala (a co lepsze - zdarzaly sie zle dobrane algorytmy wyliczania
wynikow przez "specjalistow" z gazet komputerowych) - co za tym idzie -
wynik koncowy nie obejmowal wszystkich mozliwosci testowanego sprzetu...

Poza tym - szczerze - wydaje mi sie, ze nie ma nikogo, kto moglby
obiektywnie odpowiedziec na twoje pytanie. Chcesz, zeby ktos porownal plyty
2 producentow z procesorami 2 producentow i ukladami graficznymi 2
producentow. Jesli nie masz tych 2 zestawow u siebie i nie masz
kilkunastu/kilkudziesieciu godzin na przeprowadzenie wlasnych testow - nie
ma co liczyc, ze ktos juz robil takie testy. Na pewno nie zrobi tego zadna
gazeta.

Ale odpowiadajac laicko na twoje pytanie - na moje oko szybszy bedzie
Athlon, bo jest taktowany zegarem 2,6GHz, podczas gdy Pentium to 2GHz.
Nie wiem jak ty, ale ja majac do wyboru te 2 zestawy sugerowalbym sie raczej
cena, niz wydajnoscia, szczegolnie, ze procesory w ciagu roku potrafia
stracic nawet ponad 40% swojej wartosci poczatkowej

Pozdrawiam
Michal