jaki dysk sieciowy

Autor: Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 22 Aug 2008 - 13:05:36 MET DST

Od dłuższego czasu szukam sobie dysku sieciowego, głównie jako miejsca na
backup i różne śmieci.
Okazało się, że rzecz taka prosta nie jest i moje początkowe założenia się
trochę zderzyły z tym co oferują producenci, więc może ktoś mi podpowie bo
nie miałem jeszcze do czynienia z takimi urządzeniami w praktyce.

Moje założenia:
- ma to być powierzchnia głównie na backup + rzeczy z których korzystam
rzadko,
- dysk chcę tak 300-500GB,
- będzie wpięty w router ma chodzić po sieci LAN, ale mam też Wi-Fi i z
tego co wyczytałem nie każdy dysk będzie widoczny dla sieci
bezprzewodowych, prawda to?
- szukałem czegoś obsługującego sieci 1Gbit, ale potem skojarzyłem, że mój
router obsłuży i tak do 100Mbit... jakie realne prędkości mogę w takiej
sieci osiągnąć? a może warto porwać się na wymianę routera na taki z
obsługą 1Gbit?
- chciałem też coś alternatywnego do LANu, żeby przyspieszyć kopiowanie
dużej ilości plików w razie potrzeby - rozważam tu USB 2.0 i eSata - przy
czym tych drugich w połaczeniu z LANem jeszcze nie widziałem - co
doradzicie?

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie i uwagi będę wdzięczny, bo tyle się
naczytałem że nic już nie wiem ;]

--
Kapsel
  http://kapselek.net