Re: komp za 2000 zł

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_gazeta.pl>
Data: Fri 15 Aug 2008 - 11:27:15 MET DST

Dnia 2008-08-15 09:00, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

> Łomatko.
> Art.76, Art.17

No to lecimy:
Art. 17. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne
prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach
eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu.
Art. 76. Postanowienia umów sprzeczne z art. 75 ust. 2 i 3 są nieważne.

Dla porządku masz też art. 75:
Art. 75. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, czynności wymienione w
art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2 nie wymagają zgody uprawnionego, jeżeli są
niezbędne do korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego
przeznaczeniem, w tym do poprawiania błędów przez osobę, która legalnie
weszła w jego posiadanie.
2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
   1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do
korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,
kopia ta nie może być używana równocześnie z programem komputerowym,
   2) obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu
komputerowego w celu poznania jego idei i zasad przez osobę posiadającą
prawo korzystania z egzemplarza programu komputerowego, jeżeli, będąc do
tych czynności upoważniona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania,
wyświetlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania programu
komputerowego,
   3) zwielokrotnianie kodu lub tłumaczenie jego formy w rozumieniu
art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania
informacji koniecznych do osiągnięcia współdziałania niezależnie
stworzonego programu komputerowego z innymi programami komputerowymi, o
ile zostaną spełnione następujące warunki:
a) czynności te dokonywane są przez licencjobiorcę lub inną osobę
uprawnioną do korzystania z egzemplarza programu komputerowego bądź
przez inną osobę działającą na ich rzecz,
b) informacje niezbędne do osiągnięcia współdziałania nie były
uprzednio łatwo dostępne dla osób, o których mowa pod lit. a),
c) czynności te odnoszą się do tych części oryginalnego programu
komputerowego, które są niezbędne do osiągnięcia współdziałania.
3. Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 3, nie mogą być:
   1) wykorzystane do innych celów niż osiągnięcie współdziałania
niezależnie stworzonego programu komputerowego,
   2) przekazane innym osobom, chyba że jest to niezbędne do
osiągnięcia współdziałania niezależnie stworzonego programu komputerowego,
   3) wykorzystane do rozwijania, wytwarzania lub wprowadzania do
obrotu programu komputerowego o istotnie podobnej formie wyrażenia lub
do innych czynności naruszających prawa autorskie.

Dlaczego mam wrażenie że nie te przepisy miałeś na myśli ?
:-)

Pozdrawiam