Re: komp za 2000 zł

Autor: Gargamel <gigsa_at_USUN_wp.pl>
Data: Fri 15 Aug 2008 - 08:40:26 MET DST

Mariusz Kruk pisze:

> Napisz jeszcze wolniej. Pokaż mi gdzie w prawie autorskim jest dozwolony
> użytek dla oprogramowania komputerowego.

Gdzie w prawie autorskim jest to zabronione?

"Rozdział 7
Przepisy szczególne dotyczące programów komputerowych
Art. 74.
1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory literackie, o ile
przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie formy
jego wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu
programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
3. Prawa majątkowe do programu komputerowego stworzonego przez
pracownika w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku pracy przysługują
pracodawcy, o ile umowa nie stanowi inaczej.
4. Autorskie prawa majątkowe do programu komputerowego, z zastrzeżeniem
przepisów
art. 75 ust. 2 i 3, obejmują prawo do:
1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w całości
lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie; w
zakresie, w którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania,
przekazywania i przechowywania programu komputerowego niezbędne jest
jego zwielokrotnienie, czynności te wymagają zgody uprawnionego,
2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych
zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która tych
zmian dokonała,
3) rozpowszechniania, w tym użyczenia lub najmu, programu komputerowego
lub jego kopii."