Re: Nośniki danych - zagubiona pojemność ??

Autor: Kafar <francesco9_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 23:51:41 MET DST

Znacznie?

7% (GB) to nie jest znacznie. Znacznie zaczyna sie od 27.2%.

I prosze powiedz mi jak duzo wiecej bramek logicznych ma dysk 400GB
ponad to co jest w 320GB (z tej samej linii dyskow).

To oczywiste, że w dysku "magazynem danych" są domeny magnetyczne, ale jakby
czepiać się szczegółów to weźmy takie nowsze rozwiązania SSD- niby dysk na
SATA, a w środku pamięć Flash.
Opisałem tylko jeden przykład dla pierwszego wymienionego Pendriva. kość
pamięci została dla tej pojemności zaprojektowana przy takiej, a nie innej
ilości elementarnych struktur logicznych. Dlaczego producent zastosował
system dziesiętny a nie dwójkowy dla obliczania przedrostków, być może to
był aspekt ekonomiczny, który rośnie wraz ze wzrostem pojemności, jak to
napisano w kolejnym poście: dla śmiesznych 2GB to jest różnica 170MB, ale
dla dysku 1TB zrobi się 931 GB czyli powinno być 1024GB, więc brakuje 93GB
czyli 9%, a to pojemność sporego dysku twardego jak na dzisiejsze czasy-
albo należy zwiększyć gęstość upakowania, albo dodać kolejny talerz i tu nie
jest wesoło.
Może auto wątku
http://new.benchmark.pl/index.php/testy_i_recenzje/Trzy_terabajty_dla_desktopa_Hitachi%2C_Samsung%2C_Seagate-625.html
tutaj znajdzie wyjaśnienie.