Moc zasilacza z podziałem na grupy napięć

Autor: Rafał <bezspamuXXX_at_gazeta.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 20:04:16 MET DST

Zamierzam zmienić zasilacz, ale jak już podjąłem taką decyzje
to chciałbym kupić coś mocniejszego prawda?
Mój obecny to 400W, a zamierzam kupić Corsair VX550W

Niepokoją mnie jednak moce (prądy) poszczególnych grupy napięć.

W tym 400W mam tak :
+5V – 26A
+3.3V – 28A
+12 – 15A

a ten Corsair ma :

+5V - 20A
+3.3V – 30A
+12V - 41A

Jak widać Corsair mocniejszy jest tylko przy +12V, a przy +5V jest nawet
słabszy!

Pytanie :
Jakie urządzenia zasilane są napięciem +5V i 12V?
3.3V to chyba procesor, tak?

Zamierzam zmienić na mocniejsza grafikę i która ciągnie 30W więcej mocy
niż poprzednia (moc czynna pobierana przez komputer, mierzona
bezpośrednio na zaciskach 230V)
Czy grafika nie ciągnie prądu z sekcji zasilania +5V?
czy moze +12V?