Ergooszczędny komputer

Autor: Krzychu <xkrzychux_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 16:04:48 MET DST

Witam wszystkich!

Od jakiegoś czasu chodzi za mną pomysł zmodernizowania kompa. Obecnie mam
Venice 3000@2,4Ghz i Radka 9550, ale to w sumie nieistotne.
Komputer pracuje u mnie 24/7, ale przez jakieś 95% czasu jest to praca w
idle, nie wymagająca w zasadzie "prawie żadnej" grafiki.
Czasami nachodzi mnie jednak ochota, żeby w coś zagrać. Dlatego też
chciałbym mieć do dyspozycji którąś z nowszych kart graficznych,
pozwalających grać komfortwo w wychodzące obecnie gry.
Trochę grzebałem w necie i doszedłem do wniosku, że idealnym dla mnie
rozwiązaniem byłaby płyta na chipecie AMD 780G. Jest to płyta ze
zintegrowaną grafą, oferująca jakże ciekawą funkcjonalność pod nazwą Hybrid
Crossfire. Otóż funkcjonalność ta polega na tym, że po podłączeniu do płyty
zewnętrznej karty graficznej, płyta może płynnie regulować "mocą" grafik.
Jeżeli jest potrzebna duża moc do gier, wówczas obie grafiki (zewn. i
integra) pracują w trybie crossfire, natomiast, kiedy pozostajemy w
małowymagającym trybie 2D, płyta potrafi całkowicie wyłączyć grafikę zewn,
korzystając tylko z inegry.
Tyle teorii.
Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z grupowiczów kkorzysta może z tej
technologii. Idelanie byłoby, gdyby potecjalny użytkownik tej technologii
dysponował w dodatku sprzętem pozwalającym zmierzyć zużycie energii
elektrycznej przez kompa.
Minusem technologii, jak słyszałem, jest to, że w trybie Hybrid Crossfire
pracować mogą obecnie tylko Radeon HD 3450 lub Radeon HD 3470. Czy ktoś może
to zweryfikować? Przyznam, że interesowałaby mnie dużo mocniejsza karta.

A może ktoś ma inny pomysł, jak zbudować kompa, który przez większość czasu
pracowałby korzystając z najmarniejszej nawet grafiki, a od czasu do czasu
można by mu zafundować potężnego kopa z GPU.

PS.: A może ktoś używa płyty Gigabyte GA-EP35-DS4 z technologią DES i może
się podzielić refleksjami na temat jej energooszczędności.