Re: Proszę o ocenę laptoka

Autor: Feromon <feromon_at_wp.pl>
Data: Wed 13 Aug 2008 - 22:34:15 MET DST

Użytkownik <modoc007@gmail.com> napisał w wiadomości
news:c959ad0c-ac16-4640-9cda-3918182ba19c@z66g2000hsc.googlegroups.com...
Przymierzam się do kupna laptoka jednak nic nie mogę znaleźć na tema
tego modelu. Miał ktoś z nim jakąś styczność. Czy to przypadkiem nie
są modele refurbished ??

Cena nie specjalnie niska. Zdjęcia błyszczą jak fabryczna nówka.

Ale co do "laptoka" to nie mylić z "la paloma" zacytuję:

"> W jezyku angielskim wyraz Lap-top, w odroznieniu od Desk-top okresla
> komputer, ktory mozna 'trzymac na kolanach', a nie na biurku. Czyli
> jest to
> komputer ze zintegrowanym ekranem i klawiatura, ewentualnie
> urzadzeniem
> wskazujacym. Natomiast Notebook (podstawowe znaczenie - notes) jest
> potoczna
> nazwa komputerow z tej samej grupy (laptopow), majaca podkreslic ich
> male
> rozmiary.

Zgadza sie - technologia (kolejne jej etapy) spowodowaly powstawanie
okreslonych nazw
byly komputery przenosne - Portable
http://en.wikipedia.org/wiki/Compaq_Portable
potem laptopy
http://biphome.spray.se/baxtrom/t1000/
Potem notebook kiedy technologia spowodowala ze zaczely miec rozmiar
ksiazki formatu A4
jednoczesnie pojawily sie proste palmtopy ktorych nastepcami sa PDA.

Wspolczesny notebook jest dalej mniejszy i lzejszy niz stary laptop...
I byc moze nie byloby o co kruszyc kopii gdyby nie pojawila sie
zwyrodniala forma "laptok" - nic nie usprawiedliwa takiego
wykoslawienia.... "

A palmtopy nie rosną na topie palm ;)

No i polecam laptoki produkcji węgierskiej:

http://www.displays.hu/products.php?product=149

Feromon